Podstawowe wymogi BHP w placówce oświatowej
- Profesjonalny przegląd placówki – zakładu pracy, identyfikacja wszystkich zagrożeń (ok. 50% – to nieprawidłowości i usterki bezinwestycyjne, niewymagające dodatkowych środków finansowych). Sporządzenie stosownego raportu (diagnozy), jako bazy przyszłych poczynań, zmierzających do poprawy poziomu bezpieczeństwa w zakładzie pracy.
- Analiza wypadkowości za 3 lata wstecz (czy stosowano zalecenia powypadkowe jako jedno z podstawowych narzędzi w ramach profilaktyki).
- Przeprowadzenie ukierunkowanych, obowiązkowych szkoleń okresowych w zakresie BHP dla wszystkich pracowników, na których w sposób autentyczny poruszane są problemy dotyczące pracowników oświaty, dzieci i młodzieży, związane z ich własnym bezpieczeństwem.
- Profilaktyczne badania lekarskie, przestrzeganie zaleceń oraz przeciwwskazań lekarskich na stanowiskach pracy, skierowanie musi zawierać informację o występowaniu na stanowisku lub stanowiskach pracy czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych oraz aktualne wyniki badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia, wykonanych na tych stanowiskach.
- Sporządzenie kart, dokonanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy, wdrożenie oceny ryzyka zawodowego (jedno z podstawowych systemowych rozwiązań poprawiających stan bhp w placówce oświatowej).
- Po zrealizowaniu ww. działań i czynności oraz po osiągnięciu zadowalającego poziomu pod względem bezpieczeństwa, następuje bieżąca obsługa placówki – zakładu pracy pod względem bhp – służba bhp zaczyna właściwie funkcjonować, podejmuje działania zmierzające do utrzymania tego poziomu, zarządzanie bezpieczeństwem w placówce staje się faktem.
Warning: DOMDocument::loadHTML(): Empty string supplied as input in /home/klient.dhosting.pl/grupaproxim/proxima-bhp.pl/public_html/wp-content/themes/proxima/includes/custom_functions.php on line 241
- Profesjonalny przeglÄ d placówki â zakÅadu pracy, identyfikacja wszystkich zagrożeÅ (ok. 50% – to nieprawidÅowoÅci i usterki bezinwestycyjne, niewymagajÄ ce dodatkowych Årodków finansowych). SporzÄ dzenie stosownego raportu (diagnozy), jako bazy przyszÅych poczynaÅ, zmierzajÄ cych do poprawy poziomu bezpieczeÅstwa w zakÅadzie pracy.
- Analiza wypadkowoÅci za 3 lata wstecz (czy stosowano zalecenia powypadkowe jako jedno z podstawowych narzÄdzi w ramach profilaktyki).
- Przeprowadzenie ukierunkowanych, obowiÄ zkowych szkoleÅ okresowych w zakresie BHP dla wszystkich pracowników, na których w sposób autentyczny poruszane sÄ problemy dotyczÄ ce pracowników oÅwiaty, dzieci
- Profesjonalny przegląd placówki – zakładu pracy, identyfikacja wszystkich zagrożeń (ok. 50% – to nieprawidłowości i usterki bezinwestycyjne, niewymagające dodatkowych środków finansowych). Sporządzenie stosownego raportu (diagnozy), jako bazy przyszłych poczynań, zmierzających do poprawy poziomu bezpieczeństwa w zakładzie pracy.
- Analiza wypadkowości za 3 lata wstecz (czy stosowano zalecenia powypadkowe jako jedno z podstawowych narzędzi w ramach profilaktyki).
- Przeprowadzenie ukierunkowanych, obowiązkowych szkoleń okresowych w zakresie BHP dla wszystkich pracowników, na których w sposób autentyczny poruszane są problemy dotyczące pracowników oświaty, dzieci i młodzieży, związane z ich własnym bezpieczeństwem.
- Profilaktyczne badania lekarskie, przestrzeganie zaleceń oraz przeciwwskazań lekarskich na stanowiskach pracy, skierowanie musi zawierać informację o występowaniu na stanowisku lub stanowiskach pracy czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych oraz aktualne wyniki badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia, wykonanych na tych stanowiskach.
- Sporządzenie kart, dokonanie oceny ryzyka zawodowego na stanowiskach pracy, wdrożenie oceny ryzyka zawodowego (jedno z podstawowych systemowych rozwiązań poprawiających stan bhp w placówce oświatowej).
- Po zrealizowaniu ww. działań i czynności oraz po osiągnięciu zadowalającego poziomu pod względem bezpieczeństwa, następuje bieżąca obsługa placówki – zakładu pracy pod względem bhp – służba bhp zaczyna właściwie funkcjonować, podejmuje działania zmierzające do utrzymania tego poziomu, zarządzanie bezpieczeństwem w placówce staje się faktem.